men då slösar vi bort våra liv

här sitter jag och pluggar inte... igen. jag är så jävla trött på skolan nu. om man gick i trean så skulle jag ändå kunna spurta nu av vetskapen att det bara är två månader kvar (knappt det). men nu gör jag ju inte det. så jag bara säckar ihop och stenvägrar i stället. jag har samhällsinlämning imorgon, samhällsprov på onsdag och matteprov på torsdag. allt kommer gå åt helvete. men det känns som att jag inte bryr mig. jag är helt avtrubbad. det känns lite oroväckande. tessan berättade om en tjej som fått jättedålig (alltså jättejättejätteeeeedålig!) syn för att hon hade stressat så mycket på gymnasiet. värsta mardrömmen. man måste helt enkelt ta hand om sig själv och chilla lite mer. ska jag bry mig om mitt resultat på ett samhällsprov som jag hade när jag gick på gymnasiet om tio år? jag tror nästan inte det.

men det värsta just nu måste nog vara att jag inte har någon energi. och det spelar ingen roll hur mycket man sover. eller hur mycket man är ute och lapar ljus och frisk luft (när man nu hinner det, förbannade jävla läxor). är det bara som jag känner, eller är typ alla nere i en svacka just nu? det är tyngre än vanligt i alla fall.

hur som helst så är vädret väldigt fint. det är synd att man ska behöva sitta och plugga bort det. det är nu på våren som man borde vara ledig, och gå i skolan lite på sommaren när det ändå regnar i typ två månader i sträck. och jag fyller snart år. om två dagar, det är väldigt kort tid. men det känns inte så märkvärdigt. jag orkar inte bry mig så mycket om det heller.

köpte bussbiljetter till GEBEGE igår! det känns i alla fall bra. fredag ska bli en pangdag. mando diao och jag och en massa okända människor och fina dialekter. mumssssssss. sen ska jag, vahettere, testa mina vingliga ben som artonåring och vara UTE men INOMHUS på NATTEN i norpan, den första maj med en massa fina vänner. det blir kul.
nu ska jag plugga!

yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Mary

Jag håller med dig ebba, det är extra tungt nu. Orkar inte bry mig om alla jävla måsten längre. Vill bara hänga i parker, bli brun, äta glass o ha trevligt! Fan dumma skola. Det är "snart" slut iaf.. Satsar vi fortfarande på söndagsmys? Puss <3

2009-04-21 @ 12:48:28
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: lilla e

jaaa parkhäng är sjukt mycket bättre än prov! söndagsmys tycker jag vi satsar på än så länge, fast jag egentligen måste plugga lite. whatever.

2009-04-21 @ 13:38:19
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: Kim

Ni har rätt, det är tungt nu. Ingen är nog ensam om det :/ Vi får stötta varandra, försöka samla så mycket glädje som möjligt - så orkar vi hålla ut till sommaren och lovet kommer och räddar oss :) <3

2009-04-22 @ 12:01:12
URL: http://allihave.blogg.se/
Postat av: lilla e

jaa. men lovet kan inte komma fort nog.

<3

2009-04-22 @ 18:34:33
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0