i will never dance with no other

här sitter jag och lyssnar på soundtracket till moulin rouge och får en massa flashbacks. åh, är det inte härligt. 
idag är en härlig dag. jag har ganska nyss stjälpt i mig ett antal koppar te till frukost, och mammsen och pappsen har åkt till uppsala för att spendera lite tid med mina sviskon. jag skulle nog egentligen velat följa med, men jag är för trött för att vara med massa människor idag. var ju i stallet igår och slet hårt från klockan 08.00 till 17.00. ni som kan räkna har väl snart förstått att det är en stund. så jag har i stället mjukstartat dagen med te, som jag nämnde, och en massa mysmusik. 

min fot mår bättre nu, så jag tror att jag kan cykla till stallet idag. för även om jag var där så det räckte och blev över igår, så måste jag nog dit och kolla läget idag också. inget måste, men vi har ju alla vårt ansvar. så är det. jag har ju trots allt erfarenhet av att man får vara glad för varje liten dag man får med de härliga djuren. och människorna. herregud, jag måste börja umgås mer med allt och alla. annars kan det helt plötsligt vara för sent.

när jag kommer hem från stallet idag så ska jag ha en ta-hand-om-mig-själv-session. jag ska nog bada och lägga ansiktsmask och göra hårinpackning och fila lite här och måla lite där. ja, så får det bli. usch vad mysigt.

och just det! jag beställde massa skivor igår kväll, så med lite tur så har jag dom i min hand på tisdag! iiiiih vad kul.

yours truly,
ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0