holding on to you

det ligger en katt framför mig på bordet. hon har lagt sig på min vänsterarm och tvättar min hand. därför måste jag skriva och klicka och allt med en hand. lite knepigt. det här kan ta ett tag. men hon är så gullig, bobban, så det gör inte så mycket. och jag fryser om händerna, och hon är varm, så det är helt okej.

idag har jag varit i skolan. alla lektioner var helt okej, förutom tyskan då kanske. det kändes som att hoppa rakt in i en disneyfilm, och vår lärare var häxan. ja jisses, världens breakdown. efter skolan gick jag en sväng på stan med tessan, pollan och louise. sedan blev det buss hem och på med så mycket kläder som möjligt för att åka till stallet. jag klädde på samantha och maria klädde på trollet och vi gav oss ut i den nattsvarta skogen. kallt och halt som fan, och mörkt. ingen bra kombo om man dessutom är mörkrädd. men det gick bra, vi skrittade ju bara och hann prata av oss rätt rejält. 

sedan blev det hem och dra på sig andra kläder och åka in till stan med min lilla hals, som gör djävulskt ont i nuläget. jag fattar inte vad det är för nåt. thomas kollade och grejade i alla fall. bedövade min näsa gjorde han! det var en smula obehagligt. och det var ju inte direkt mindre obehagligt att han gick in med kamera i näsan för att kolla halsen. ganska äcklig känsla, faktiskt. han hittade inget fel, hur som helst. det tyckte jag var lite konstigt, eftersom det känns väldigt, väldigt lustigt i halsen nu. det är liksom inte vanligt halsont. det är nåt  annat. hujedamej.

imorgon är vi lediga och då ska jag åka buss till svärtinge! det blir en ny upplevelse, det har jag aldrig gjort förr. och jag har bara varit i svärtinge två gånger, dessutom. det blir spännande. jag ska hem till tessan och baka lussebullar, mysmys! på kvällen blir det teorilektion också. jag har planerat att det ska vara sista lektionen nästa fredag, då måste jag baka och fixa kaffe. det blir kul nu när man kan börja göra andra grejer på fredagkvällar (;

nu ska jag sova. jag är trött och min hals gör ont ont ont.
puss på er
yours truly,
ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0