plingpling

idag är det grått och kallt. sommarlov och sommarväder går inte hand i hand. men jag mår bra ändå!

hela dagen har jag städat och städat och städat och plockat undan grejer i mitt rum. har också fått upp lite grejer på väggarna (igen). tjusigt. så har jag också tittat på bilder och sådär, jag blev glad. jag hade tänkt att jag skulle gått på hulkenpremiären idag (MÅSTE SE!!!!! EDWARD NORTON!), men det blev inte så. får se, kanske blir imorgon, eller nån annan dag.

jag glömde skriva förresten, i onsdags var min allra sista ridlektion (ever kanske?). jag har nämligen bestämt mig för att ta en paus, andas lite och se om livet kan bjuda på nåt mer till mig. eftersom jag inte kan vara med hästen jag helst vill vara med, så känns det som att jag inte riktigt får ut nåt av det. och jag har inte lärt mig så värst mycket på sista tiden. kan väl säga det som... får jag inte rida junior, så vill jag nog inte rida nån. missförstå mig inte, mamba är världens underbaraste flickhäst och jag älskar henne väldigt mycket, men junior var och är ju, som ni förmodligen förstått, alltid nummer ett. och nu börjar jag ju ändå komma upp mig i åren, och måste väl börja fundera på om jag verkligen vill hålla på med det här. jag känner att jag kanske borde lämna lite plats åt andra saker. och så är det med den saken. så nu vet ni och slipper undra över det. 

den sista ridlektionen var fin i alla fall. jag och mambsing, och vi hoppade och skuttade och hade på det hela taget rätt kul. mamba, den nonchalanta tokan, hoppade 1 m nästintill stillastående. hon är nog rätt känd för att ha i bromsen lagom till lektionen är slut. då är det så dags att komma igång. men hon var så otroligt duktig ändå! <3 och jag känner mig ändå rätt stolt över att kunna avsluta min karriär som ryttare med att slå mitt höjdrekord med hästen jag tycker mest om. kan ju inte direkt säga att sprången var fina, det blev mest kråkhopp. men vad tusan! huvudsaken var att vi kom över, resten kan vi hålla hemligt om så skulle behövas (:

nu ska jag nog ta en sväng i det fina vädret. synd att sitta inne liksom.

yours truly,
ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0