oh rainy day

för tillfället är norrköping en väldigt blöt plats. alldeles utmärkt om man vill leka fisk.
jag ber om ursäkt för att jag inte varit särskilt aktiv här på sistone. som vi alla vet så måste mina läsare få veta sanningen. (åh, jag älskar citat från disneytimmen! vart tog det vägen förresten? någon som vet om det fortfarande går?)

på onsdag har jag i alla fall haft sommarlov i en månad, och lovet har (hittills) varit så gott som händelselöst. men man ska ju inte stressa. det är bra att bara ta det lugnt och jag trivs med det. kanske inte hela tiden, men ändå. hur ska jag då sammanfatta den senaste tidens händelser, hmm... vi får väl börja med nås på midsommar. dalarna har utan tvekan sveriges vackraste landskap sommartid! jag är glad att jag har band dit, och gläds med alla andra som också har det. ni som inte har det borde skaffa det snarast! ni missar något. 
jag tror faktiskt inte att jag har haft så mycket för mig här hemma. träffat vännisar och strosat runt i vår vackra stad. varit hemma och sovit och sett en hel del på film och lyssnat på musik också förstås. jag har gjort en prioriteringslista över skivor och filmer som jag ska köpa, så jag vet vilken det brådskar mest med. man kan ju inte ta alla på samma gång, tyvärr. det är dessutom inte ens möjligt för mig att köpa någonting över huvudtaget just nu, för jag var så smart att låta bankomaten ta mitt kort i förrgår. helt crazy, jag har aldrig glömt en kod i hela mitt liv! menmen, någon gång ska väl vara den första. jag sörjer inte. det enda jag sörjer är att mina målsmän päronen inte är hemma, så jag får inget nytt kort förrän de kommer hem. och det kan väl dröja några dagar till. det är i och för sig bra, då vet jag att mina pengar ligger där och inte kan röras. kan vara nyttigt för mig.

igår såg jag på marie antoinette. jag tyckte om den väldigt mycket! blev helt fascinerad av alla kläder och allt annat fint. jag vill också vara drottning på 1700-talet. vilken grej!
jag skulle också vilja tipsa om en annan väldigt bra film, v för vendetta. så för er som inte sett den: se den så fort som möjligt! och ååh, idag såg jag på skönheten och odjuret. den underbaraste disneyfilmen någonsin! jag blir lika tagen varje gång jag ser den, så jäkla vacker. åh.

jag mår förresten bra. jag lyckades dra på mig en liten förkylning för några dagar sedan, men den är nästan helt borta nu. och det regnar fortfarande. men jag gillar innesittardagar, mysigt att läsa en bok och dricka te. och det är precis vad jag tänker göra just nu. jag ska sätta mig i soffan med erlend loes bok expedition l och dricka te.
ha det fint vänner!
yours truly,
ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0