vad går omkring kommer omkring = en fin översättning

ett av många fenomen som räknas in i ebbas personlighet är min förmåga att sitta helt själv och tyst i mitt rum. det är förstås inte det är som är själva fenomenet, jag kommer till poängen snart. jag sitter alltså här och lyssnar på musik och tar en paus från pluggandet (kan ni förstå att det är lördag och att jag gjort färdigt latininlämningsuppgiften, förberett för latinredovisningen, funderat på tyskan och börjat skriva om mentalitetshistorian? fy fan vad onödigt). så här sitter jag i alla fall och klickar runt. jag ser plötsligt en bild som egentligen inte angår mig. vid anblicken av bilden höjer jag ögonbrynen, lutar mig närmare skärmen, som om jag inte riktigt hade ögonen med mig. jag ger ifrån mig ett dämpat, lite äcklat och lite besviket "ewwwww", som en american teen fjortis ja, och ändrar helt sonika uppfattning om en person. så kan det gå!

plus att ordet kär är ett helt felord. jag ska uppfinna ett nytt ord. plus igen, att jag är bäst på att bry mig. om saker som ingen borde bry sig om. men det är nog det som är problemet, jag bryr mig om det som man inte borde bry sig om. trrrrrrrrist.

yours truly,
ebba.

Kommentarer
Postat av: Sarafari

jag bryr mig inte alls så vi jämnar ut oss ganska bra :) vill du se mig?

2008-12-13 @ 23:08:25
Postat av: lilla e

jag vill se dig sarisen! när och var?

2008-12-14 @ 00:14:16
URL: http://plusebba.blogg.se/
Postat av: SYSTE

2008-12-15 @ 22:14:30
Postat av: Syster

vem, basen, vem??! vem är det som är dirrty?! nyfiken i en strut.

tjuvkollade din blogg litegrann.

f'resten undrar jag, ang. julklapssinköp o så, kanske du kan

slå en signal nån dag snrt. skulle kanske behöva reka lite inför släktingar vi har gemensamt...

2008-12-15 @ 22:16:06
Postat av: lilla e

haha, vadtusan, "SYSTE"? dirrrty är no one, ingen man kommer minnas inom ett år i alla fall. meningslöst. behövde bara skriva av mig för då släpper det for real. jag kan ringa... på torsdag. för då får jag slappna av.

2008-12-16 @ 19:16:37
URL: http://plusebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0