nollåttanollåttanollåtta

idag är en händelselös dag, men just idag tycker jag om det. jag har läst och varit ute och gått. och det var det. jag började på doppler idag, och läste ut den idag. som vanligt lyckas världens bästa erlend loe sätta ord på mina tankar, och det är ju fantastiskt. jag har förresten pysslat lite med min scrapbook också, den blir fin. jag längtar till julen så jag får användning för den. men tanken är ju att jag ska kunna använda den året om.

idag åkte vi inte till ikea, men vi ska göra det imorgon (tror jag). jag måste ha en hylla. det finns ännu en liten yta av mina väggar som inte är beklädd. jag tror att det kan bli ganska fint.

"ett problem med folk är att så fort de fyller ett rum är det dem man ser och inte rummet. stora, öde landskap slutar vara stora, öde landskap om de har en eller fler människor i sig. människan definierar var blicken ska vara. och människans blick är nästan alltid riktad mot andra människor. på så sätt har en illusion skapats om att människan är viktigare än det på jorden som inte är människa. det är en befängd illusion."
- erlend loe, doppler.

jag saknar min fina junior. fortfarande. och alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0