årstider utan tid

jag är faktiskt trött på regn nu. jag är till och med trött på att gå upp klockan sex för att vara i skolan klockan åtta, även om jag bara gjort det två dagar (idag räknas inte, för jag snoozade i en timme). fint ord förresten, snoooooza. det är grejer det. i alla fall. jag är trött. jag är väldigt trött. på många sätt vill jag vara ledig, eller i alla fall vuxen med ett härligt jobb. det vore nåt. jag längtar så jävla mycket tills jag blir stor alltså. välja saker helt själv och känna hur livet börjar. så härligt. jag längtar.
men sen tänker jag såhär: ebba, du längtar alltid någonstans. vart du än är, så vill du alltid någon annanstans. jag måste nog fråga mig själv om det är ett sunt levnadssätt. men jag mår ju bra för det mesta, så jag antar att det är ganska sunt i alla fall. och nu tittade jag nyss ut genom fönstret och fann nattsvärta. jag som trodde det var augusti. jag hatar när det blir höst innan det är höst. precis som när det blir sommar innan det är sommar, och vinter innan det är vinter, och vår innan det är vår. jag vill att allt ska vara som det ska vara. jag gillar inte förändringar. bara ibland, och om jag får välja själv. jag gillar förändringar. ibland. men nu har i alla fall hela årstidsprincipen flyttat på sig. jag tänkte på det igår, att vi borde flytta fram allting typ en månad. alltså, få sommarlov en månad tidigare. i maj. till slutet av juli typ. höstlov i september. jullov i november. sportlov i januari. påsklov i mars. men alla dessa högtider ställer ju förstås till det. typiskt. 

nu ska jag äta.
yours truly,
ebba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0